Zoeken | Bedrijfsfitness Nederland

Veelgestelde vragen bedrijfsfitness

FAQ werknemers

Overig

Algemeen

Wat is bedrijfsfitness?
Bedrijfsfitness is een gezonde arbeidsvoorwaarde waardoor medewerkers met korting via hun werkgever kunnen sporten. Via BFNL betekent dit dat een medewerker uit 2900+ sportlocaties kan kiezen. De korting op het abonnement wordt bepaald door de werkgever. Dit kan belastingvoordeel zijn, een werkgeversbijdrage, of een combinatie van beide. Gemiddeld genomen hebben medewerkers 40% korting op de reguliere tarieven. 
Hoe kan ik meedoen aan bedrijfsfitness?
Om mee te kunnen doen aan onze bedrijfsfitnessregeling, moet jouw werkgever bij ons zijn aangesloten. Je kan dit heel eenvoudig en snel bij ons checken. Als jouw werkgever is aangesloten dan ontvang je van ons inloggegevens. Je kan dan alles over de bedrijfsfitnessregeling van jouw werkgever lezen, alle aangesloten sportlocaties en abonnementsvormen bekijken, jouw voordeel berekenen en je direct online aanmelden. 

Werkgevercheck

Wat is de korting via bedrijfsfitness?
De korting wordt bepaald door jouw werkgever. Dit kan belastingvoordeel zijn (door bruto/netto uitruil van jouw abonnement), een vaste korting in de vorm van een werkgeversbijdrage, of een combinatie van beide. Gemiddeld genomen is de korting 40% op de regulieren tarieven.
Ik wil graag meedoen, maar mijn werkgever is niet aangesloten. Wat kan ik doen?
Je kan vrijblijvend jouw werkgever tippen over bedrijfsfitness. Gebruik hiervoor onze brochure, of vul ons contactformulier in. Wij sturen jouw werkgever dan meer informatie toe over onze kosteloze dienstverlening.

Inschrijven

Hoe snel wordt mijn inschrijving verwerkt?
Zodra je werkgever jouw aanvraag heeft goedgekeurd, verwerken wij jouw inschrijving dezelfde dag of de volgende dag. Wij melden je aan bij de gekozen sportlocatie. De sportlocatie neemt contact met je op of legt de pas voor je klaar. We informeren je hierover in de bevestigingsmail die je krijgt.

Inschrijven kan via www.mijnfitnessplan.nl met de toegangscode van jouw werkgever.

Krijg ik een bevestiging van mijn inschrijving?
Ja, je krijgt een bevestiging per e-mail zodra de status van jouw inschrijving verandert. Wanneer je je aanmeldt via MijnFitnessplan, dan ontvangt jouw werkgever de aanvraag in het werkgeversportaal. Zodra jouw werkgever de aanvraag goedkeurt, krijg je bericht per e-mail. Jouw aanvraag ligt op dat moment bij onze klantenservice. Zodra wij je definitief hebben aangemeld bij de sportlocatie, ontvang je nogmaals een e-mail van ons. Vanaf dat moment kan je beginnen met sporten!
Wanneer is mijn inschrijving definitief?
Jouw inschrijving is definitief wanneer je van de klantenservice een bevestiging hebt ontvangen per e-mail. Bewaar deze mail goed. Hierin staat onder andere de looptijd van jouw abonnement en wat de voorwaarden zijn voor opzeggen.
Ik heb al een privé abonnement, wat nu?
Maak in dat geval gebruik van onze handige overstapservice. Als jouw huidige sportlocatie is aangesloten bij Bedrijfsfitness Nederland, dan kan je bij jouw inschrijving aangeven dat je al een privé abonnement hebt. Wij stemmen dan jouw overstap af met de sportlocatie, zodat overlap van abonnementen wordt voorkomen.

Opzeggen

Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?
De opzegtermijn is 1 abonnementsmaand. De eerste abonnementsperiode is een contract-vast-periode. Je kan dan niet tussentijds opzeggen. Je mag zelf kiezen of je voor een halfjaar of voor een jaar contract-vast wilt. Wordt jouw abonnement daarna verlengd, dan wordt het abonnement omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd. Vanaf dan is jouw abonnement tussentijds opzegbaar met 1 maand opzegtermijn.
Ik ga uit dienst, wat gebeurt er met mijn abonnement?
Als je uit dienst gaat, kan jouw bedrijfsfitnessabonnement niet worden voortgezet. Je dient uitdiensttreding dan ook aan Bedrijfsfitness Nederland door te geven. Dat kan op meerdere manieren: via 0513 63 31 11, door een e-mail te sturen naar klantenservice@bfnl.nl of via het opzegformulier op www.mijnfitnessplan.nl. Wij beëindigen het abonnement vervolgens voor je per eerstvolgende mogelijkheid.
Ik heb opgezegd bij mijn sportlocatie, is mijn abonnement nu beëindigd?
Nee, een opzegging dien je altijd door te geven aan Bedrijfsfitness Nederland via 0513 63 31 11, per e-mail naar klantenservice@bfnl.nl of via www.mijnfitnessplan.nl. Wij informeren vervolgens jouw werkgever en jouw sportlocatie. Je ontvangt een bevestiging per e-mail met de einddatum van jouw bedrijfsfitnessabonnement.
Ik ga verhuizen, kan ik mijn abonnement tussentijds stopzetten?
Als je een abonnement voor onbepaalde tijd hebt, dan kan jouw abonnement tussentijds worden beëindigd met 1 abonnementsmaand opzegtermijn. Zit je nog in je contract-vast-periode, dan kan je abonnement tussentijds worden beëindigd met 1 abonnementsmaand opzegtermijn als je meer dan 15 km. verderop gaat wonen. Je kan gebruikmaken van het online opzegformulier op www.mijnfitnessplan.nl. Stuur hierbij ook een bewijs van het nieuwe woonadres mee. Je krijgt een bevestiging per e-mail met de einddatum van jouw abonnement. 

Wijzigen

Kan ik mijn abonnement wijzigen van 1x per week naar onbeperkt?
Ja, een upgrade van intensiteit kunnen wij op ieder moment voor je verwerken. Bijvoorbeeld als je van 1x per week naar of onbeperkt wilt. Of van daluren naar 'gewone' uren. De wijzigingstermijn is 1 abonnementsmaand.

Wil je jouw abonnement downgraden? Dan kan dit alleen wanneer jouw abonnement een looptijd heeft voor onbepaalde tijd. Dus wanneer jouw contract-vast-periode is verstreken en het abonnement vervolgens is verlengd. Je kan jouw abonnement dan opzeggen of wijzigen met inachtneming van 1 maand wijzigingstermijn. Je ontvangt van de klantenservice een definitieve bevestiging wanneer de wijziging is verwerkt.

Ik heb een abonnement voor 6 maanden, kan ik overstappen naar 12 maanden?
Ja, dat kan. Je gaat dan wel weer een nieuwe contract-vast-periode aan en jouw werkgever zal de aanvraag opnieuw moeten beoordelen. Je kan jouw huidige abonnement opzeggen (houd rekening met de opzeggingstermijn en de contractvoorwaarden) en je opnieuw inschrijven voor een abonnement van 12 maanden via www.mijnfitnessplan.nl.
Kan ik overstappen naar een andere sportlocatie?
Dat kan. Je gaat dan een nieuwe overeenkomst aan en jouw huidige overeenkomst wordt beëindigd. Je kan jouw huidige abonnement opzeggen via 0513 63 31 11, per e-mail naar klantenservice@bfnl.nl of via www.mijnfitnessplan.nl.  Houd rekening met de opzegtermijn en met jouw contractvoorwaarden. Vervolgens kan je via www.mijnfitnessplan.nl een nieuw abonnement aanvragen. Jouw werkgever zal de aanvraag eerst opnieuw moeten beoordelen, je gaat namelijk een nieuwe contract-vast-periode aan.

Opschorten

Kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten?
Ja, dat kan in bepaalde gevallen. Namelijk bij zwangerschap, ziekte of letsel waarbij je langdurig (minimaal 1 maand) niet meer in staat bent om te sporten of bij offshore uitzending/uitzending in het buitenland. Opschorten wegens vakantie is niet mogelijk.

Een opschorting kan je aanvragen via het opschortingsformulier op www.mijnfitnessplan.nl. Voeg hierbij een zwangerschapsverklaring of medische verklaring toe (bijvoorbeeld: verwijsbrief, opname afspraak, verklaring bedrijfsarts of fysiotherapeut). Je mag vertrouwelijke inhoud onleesbaar maken. 

De opschorting bij zwangerschap bedraagt 16 weken en gaat in 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum. Vergeet niet een zwangerschapsverklaring bij te voegen. Je ontvangt een bevestiging per e-mail met de nieuwe einddatum van je abonnement.

Na ontvangst van jouw opschortingsverzoek sturen wij je een bevestiging per e-mail met de periode van opschorten en vermelding van de nieuwe einddatum van je abonnement. Een opschorting kan niet met terugwerkende kracht ingaan.

Wordt mijn betaling stopgezet bij opschorting?
Nee, in de meeste gevallen loopt de betaling via jouw werkgever gewoon door totdat er 6 of 12 maanden zijn verrekend. Omdat jouw einddatum wordt opgeschoven, ben je echter eerder klaar met verrekenen en loopt jouw abonnement nog even door (gelijk aan de opschortingsperiode). Zodra jouw werkgever een nieuwe factuur van ons ontvangt, wordt de verrekening voor de opvolgende abonnementsperiode gestart. 

Werkgever

Hoe kan ik mijn organisatie aanmelden bij Bedrijfsfitness Nederland?
Heel eenvoudig! Neem contact met ons op via 0513 63 31 11 of vul het contactformulier in. Samen met een van onze ervaren accountmanagers bespreek je alle mogelijkheden. 
Ik ben zzp'er, kan ik ook meedoen aan de bedrijfsfitnessregeling?
Helaas niet. Alle medewerkers die meedoen aan de bedrijfsfitnessregeling zijn in loondienst bij een aangesloten werkgever. Omdat dit voor jou niet opgaat, kan je geen gebruik maken van onze regeling. 

Sportlocaties

Hoe kan ik mijn sportlocatie aanmelden bij Bedrijfsfitness Nederland?
Heel eenvoudig! Je kan jouw sportlocatie aanmelden via het aanmeldformulier. 
Welke diensten leveren jullie mijn sportschool?
We verbinden jouw sportschool met de zakelijke markt en zorgen zo voor meer leden in jouw centrum. Lees meer over onze diensten, of neem contact met ons op.

Contact klantenservice

Heb je een andere vraag of wil je iets doorgeven? De klantenservice van Bedrijfsfitness Nederland is bereikbaar op werkdagen van 08.30 uur tot 17.00 uur via 0513 63 31 11 of klantenservice@bfnl.nl.

Iets niet kunnen vinden? Wij helpen je zoeken!