Kim over haar veelzijdige functie als Teamlead Klantenservice

Met haar achtergrond als topsporter, leek het Kim leuk om in de sportwereld te werken. Ze kwam de vacature voor Klantcontact Specialist bij Bedrijfsfitness Nederland tegen op LinkedIn en voelde zich direct aangesproken. Ze solliciteerde en het bleek een goede match. Kim: “Bij BFNL mag ik de hele dag met mijn passie voor sport bezig zijn, samen met sportieve collega’s. Dat vind ik erg leuk!” We gaan met Kim in gesprek over haar veelzijdige functie van - inmiddels - Teamlead Klantenservice. 

Kim over haar veelzijdige functie als Teamlead Klantenservice

Kim over haar veelzijdige functie als Teamlead Klantenservice

 

 

Het kan zo gebeuren dat je iedereen op de grond aantreft. We sporten namelijk ieder uur 1 minuut.

Kim

Teamlead Klantenservice

Geen standaard callcenter


Op de afdeling klantenservice werken stuk voor stuk gemotiveerde, enthousiaste en sportieve mensen. Sporters op weg helpen, werkgevers uitleg geven over de bedrijfsfitnessregeling en meedenken met sportscholen zijn veelvoorkomende werkzaamheden. “Ik werk op de klantenservice, maar dan wel in de breedste zin van het woord. We zijn niet een standaard callcenter, zoals mensen zich vaak inbeelden.”

De klantenservice heeft diverse werkzaamheden, waarbij er wordt geschakeld met relaties van BFNL over uiteenlopende zaken. Doordat er in blokken van twee uren wordt gewerkt, is het werk erg veelzijdig. “Zo beantwoordt een collega bijvoorbeeld in de ochtend twee uren e-mails en staat diegene daarna twee uren sporters, sportscholen of werkgevers telefonisch te woord. Na de lunchpauze gaan we bezig met het verwerken van declaraties van sportlocaties en sluiten we de dag af met twee uren werken aan specialisaties.”

 

KimPlant1920x1080Ook voor het verzorgen van de kantoorplanten draait Kim haar hand niet om!

 

Eigen ideeën realiseren


Naast de reguliere werkzaamheden, zijn er verschillende specialisaties binnen het team. “Heb je nieuwe ideeën of initiatieven? Dan is de drempel laag om dit te delen.” Zo ontstond tijdens een teambuildingdag het idee om de werkweek op een andere manier te starten. Kim is groot voorstander van deze brainstormsessie. De uitkomst? Een gezamenlijke, motiverende weekstart. “Het is fijn om hier de vrijheid in te krijgen én te zien dat het inmiddels een succes is!” De meeste specialisaties ontstaan op eigen initiatief, wanneer een collega nog ergens verbeteringen ziet en hiermee aan de slag gaat.

Er hangt hier zo'n fijne huiskamersfeer. Gezelligheid en hard werken gaan hier hand in hand. Het kan echt allebei!

 

Sociale, positieve en sportieve collega's


Het kan zo gebeuren dat je de afdeling oploopt en iedereen op de grond aantreft. Er wordt namelijk ieder uur 1 minuut gesport. Van planken tot squats en stretchen, alles mag. Er staat een grote aftelklok op de afdeling die Kim regelmatig beheert. “Een minuut bewegen is zo fijn! Je kan even je zinnen verzetten en daarna met frisse, nieuwe energie weer aan de slag.”

Ook staat er een kleurrijk bord op de afdeling, het complimentenbord. Hier worden alle complimenten van de betreffende maand op verzameld. “Dit geeft ons een positieve boost. Soms heb je lastige telefoontjes en wil je dat ventileren bij je collega’s. Die ruimte is er zeker! Maar we willen ook graag de vele positieve gesprekken delen. Mijn leukste compliment? Dat ik een topper ben!”

Typerend voor de fijne werksfeer, vindt Kim de collegialiteit. Kim: “Als ik een wachtrij zie van bellers, dan voel ik geen vervelende druk om een paar telefoontjes over te nemen van collega’s. Ik wíl juist graag helpen om de druk bij collega’s te verlagen. We helpen elkaar graag!”

 

 

Meer verhalen van collega's