Zo haal je alles uit je TRX training | Bedrijfsfitness Nederland

Oefening

Zo haal je alles uit je TRX training

Train jij minder dan je eigenlijk zou willen doen? Of vind je het moeilijk om gevarieerde oefeningen te bedenken voor de afwisseling? Dan is de TRX dé manier om daar een oplossing voor te vinden! Met letterlijk honderden oefeningen, variaties en combinaties, komt er geen eind aan de mogelijkheden waarop je TRX kunt inzetten om je doel te bereiken! We vroegen trainer Raoul om tips. 

Je kan individueel trainen met de TRX, of meedoen met een groepsles.
Je kan individueel trainen met de TRX, of meedoen met een groepsles.

3 gevarieerde TRX oefeningen

1. Push-up voor de borstspieren: houd je handen breder dan je schouders en je lichaam als een plank. Zak door je ellebogen en duw jezelf weer terug. Houd je rug recht en je buik aangespannen. Net zoals in de instructievideo van Raoul

2. Pike crunch voor je buikspieren: vanuit de plankhouding zit je met je enkels in de TRX. Duw je billen omhoog en trek je knieën naar je borst. Je krult jezelf dan als het ware op.

3. Lunge met één been voor je beenspieren: leg een been in de TRX. Zet je voorste voet flink naar voren, span je buik en zak met je achterste knie richting de grond. Let erop dat je voorste knie niet voorbij je tenen komen.

Waarom trainen met een TRX

Je traint hiermee niet alleen de primaire spiergroepen maar je hele lichaam. Je moet actief je balans houden en traint daarom naast spieren ook je lichaamshouding en bewegingspatroon in het dagelijks leven. Je blijft er dus lekker fit bij! De voordelen van een goede TRX training: 

  • Het zorgt voor een snelle en effectieve total-body work-out
  • Het verhoogt je spieruithoudingsvermogen
  • Het stimuleert de samenwerking van je spieren in je hele lichaam
  • Het is nuttig voor mensen van alle trainingsniveaus

Hoe zwaar je de oefening doet, kan je zelf bepalen door je lichaamspositie aan te passen. Hierdoor krijg je juist meer of minder weerstand en heb je controle over hoe hoog je de lat legt. Zowel beginnende als ervaren TRX'ers kunnen zo prima samen een les volgen! Probeer de setjes herhalingen steeds meer uit te breiden, of de oefening voor jezelf steeds zwaarder te maken.

Aan de slag met TRX

Je weet nu wat een TRX is, twee touwen met handvatten eraan. Met deze touwen kun je allerlei oefeningen uitvoeren door je eigen lichaamsgewicht te gebruiken. Deze manier van trainen, ontwikkeld door de Amerikaanse Navy Seal, is ideaal om met weinig materiaal toch super effectief te kunnen trainen!

Wil je TRX eens uitproberen? Vraag in jouw sportschool naar de mogelijkheden! Dankzij bedrijfsfitness sport je al snel tot 50% goedkoper. Check meteen of je in aanmerking komt


Bekijk video

Geïnspireerd blijven?

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van acties, oefeningen en nieuws.

We wijzen je op onze privacyverklaring.

  • Gepubliceerd op: 09 april 2019