Zoeken | Bedrijfsfitness Nederland

Veelgestelde vragen bedrijfsfitness

Werknemers

Algemeen

Wat is bedrijfsfitness?
Bedrijfsfitness is een gezonde arbeidsvoorwaarde waardoor medewerkers met korting via hun werkgever kunnen sporten. Via BFNL betekent dit dat een medewerker uit ruim 3.000 sportlocaties kan kiezen. De korting op het abonnement wordt bepaald door de werkgever. Dit kan belastingvoordeel zijn, een werkgeversbijdrage, of een combinatie van beide. Gemiddeld genomen hebben medewerkers 40% korting op de reguliere tarieven. 
Is mijn werkgever aangesloten?
Om mee te kunnen doen aan onze bedrijfsfitnessregeling, moet jouw werkgever bij ons zijn aangesloten. Je kan dit heel eenvoudig en snel bij ons checken. Als jouw werkgever is aangesloten dan ontvang je van ons inloggegevens. Je kan dan alles over de bedrijfsfitnessregeling van jouw werkgever lezen, alle aangesloten sportlocaties en abonnementsvormen bekijken, jouw voordeel berekenen en je direct online aanmelden. 
Wat is de korting via bedrijfsfitness?
De korting wordt bepaald door jouw werkgever. Dit kan belastingvoordeel zijn (door bruto/netto uitruil van jouw abonnement), een vaste korting in de vorm van een werkgeversbijdrage, of een combinatie van beide. Gemiddeld genomen is de korting 40% op de regulieren tarieven.
Ik wil graag gebruikmaken van bedrijfsfitness, maar mijn werkgever is niet aangesloten. Wat kan ik doen?
Je kan vrijblijvend jouw werkgever tippen over bedrijfsfitness. Gebruik hiervoor onze brochure, of vul ons tipformulier in. Wij sturen jouw werkgever dan meer informatie toe over onze kosteloze dienstverlening.

Inschrijven

Hoe kan ik mij inschrijven voor bedrijfsfitness?
Je kan je inschrijven via www.mijnfitnessplan.nl. Als jouw werkgever is aangesloten bij Bedrijfsfitness Nederland, dan kan je inloggen met de code van jouw werkgever. Weet je niet zeker of jouw werkgever meedoet, of weet je de code niet? Doe dan de werkgevercheck. Je kan kiezen uit een abonnement van 6 of 12 maanden bij een van de 3.000+ aangesloten sportlocaties!
Welke sportlocaties zijn aangesloten bij Bedrijfsfitness Nederland?
Je kan kiezen uit ruim 3.000 sportlocaties! Denk bijvoorbeeld aan (fysio)fitness, crossfit, zwemmen, yoga, small group training, personal training en meer! Zit jouw locatie er toch niet tussen ondanks het grote netwerk? Laat het ons dan weten via 0513 63 31 11 of klantenservice@bfnl.nl
Kan ik overstappen naar bedrijfsfitness met een privé abonnement?
Ja, maak in dat geval gebruik van onze handige overstapservice. Als jouw huidige sportlocatie is aangesloten bij Bedrijfsfitness Nederland, dan kan je bij jouw inschrijving aangeven dat je al een privé abonnement hebt. Wij stemmen dan jouw overstap af met de sportlocatie, zodat overlap van abonnementen wordt voorkomen. Onze bedrijfsfitnessabonnementen hebben een looptijd van 6 of 12 maanden.
Wat zijn de tarieven voor bedrijfsfitness?
Wij hanteren de reguliere tarieven van de aangesloten sportscholen. Dus het tarief dat je normaal gesproken ook aan de balie zou betalen voor het gekozen abonnement. Via bedrijfsfitness gaat de korting van jouw werkgever hier nog vanaf! 
Mijn sportlocatie heeft een actietarief, kan ik dat meenemen als ik overstap?
Particulieren kortingen en/of acties komen te vervallen wanneer je een bedrijfsfitnessabonnement afsluit. Maar met tussenkomst van jouw werkgever profiteer je altijd van een fikse én doorlopende korting! In de meeste gevallen is deze korting zelfs hoger. 
Ik heb al vooruitbetaald aan mijn sportschool, krijg ik mijn geld terug als ik overstap naar bedrijfsfitness?
Ja, op het moment dat de sportlocatie jouw bedrijfsfitness inschrijving heeft verwerkt, ontvang je hetgeen je privé te veel hebt betaald weer terug van de sportschool.
Kan ik ook een gezinsabonnement afsluiten?
Nee, dat is via bedrijfsfitness niet mogelijk. De abonnementen zijn persoonsgebonden, voor jou als medewerker van de deelnemende organisatie. 
Wat is de looptijd van een bedrijfsfitnessabonnement?
Bedrijfsfitnessabonnementen hebben altijd een looptijd van 6 of 12 maanden. De eerste periode is een contract-vast-periode. Na deze periode wordt jouw abonnement automatisch verlengd en omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. De opzegtermijn is dan één abonnementsmaand. Abonnementen met een langere duur dan 12 maanden komen niet in aanmerking voor bedrijfsfitness, omdat je jaarlijks jouw arbeidsvoorwaarden moet kunnen herzien. 

Opzeggen

Hoe moet ik mijn bedrijfsfitnessabonnement opzeggen?
Een opzegging dien je altijd door te geven aan Bedrijfsfitness Nederland via 0513 63 31 11, per e-mail naar klantenservice@bfnl.nl of via het opzegformulier. Wij informeren vervolgens jouw werkgever en jouw sportlocatie. Je ontvangt een bevestiging per e-mail met de einddatum van jouw bedrijfsfitnessabonnement.
Wat is de opzegtermijn van mijn bedrijfsfitnessabonnement?
De opzegtermijn is 1 abonnementsmaand. De eerste abonnementsperiode is een contract-vast-periode. Je kan dan niet tussentijds opzeggen. Je mag zelf kiezen of je voor een halfjaar of voor een jaar contract-vast wilt. Wordt jouw abonnement daarna verlengd, dan wordt het abonnement omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd. Vanaf dan is jouw abonnement tussentijds opzegbaar met 1 abonnementsmaand opzegtermijn.
Ik ga uit dienst, wat gebeurt er met mijn bedrijfsfitnessabonnement?
Als je uit dienst gaat, kan jouw bedrijfsfitnessabonnement niet worden voortgezet. Je dient uitdiensttreding dan ook aan Bedrijfsfitness Nederland door te geven. Dat kan op meerdere manieren: via 0513 63 31 11, door een e-mail te sturen naar klantenservice@bfnl.nl of via het opzegformulier. Wij beëindigen het abonnement vervolgens per eerstvolgende mogelijkheid.
Ik heb mijn bedrijfsfitnessabonnement opgezegd bij mijn sportlocatie, is mijn abonnement nu beëindigd?
Nee, een opzegging dien je altijd door te geven aan Bedrijfsfitness Nederland via 0513 63 31 11, per e-mail naar klantenservice@bfnl.nl of via het opzegformulier. Wij informeren vervolgens jouw werkgever en jouw sportlocatie. Je ontvangt een bevestiging per e-mail met de einddatum van jouw bedrijfsfitnessabonnement.
Ik ga verhuizen, kan ik mijn bedrijfsfitnessabonnement tussentijds stopzetten?
Dat hangt van de situatie af. Is je vaste looptijd al verstreken en is je sportabonnement verlengd naar onbepaalde tijd? Dan kan jouw abonnement tussentijds worden beëindigd met 1 abonnementsmaand opzegtermijn. Zit je nog je contract-vast-periode van 6 of 12 maanden? Dan kan je abonnement alleen tussentijds worden beëindigd met 1 abonnementsmaand opzegtermijn wanneer je meer dan 15 kilometer van je sportlocatie vandaan gaat wonen. Maakt jouw sportlocatie deel uit van een keten? Houd er dan rekening mee dat deze afstand geldt voor de afstand van jouw nieuwe woonadres tot de dichtstbijzijnde locatie.

Je kan gebruik maken van het opzegformulier. Stuur een bewijs mee van je nieuwe woonadres. Je ontvangt een bevestiging per e-mail met de einddatum van jouw abonnement.

Wijzigen

Kan ik mijn abonnement wijzigen van 1x per week naar onbeperkt?
Ja, een upgrade van intensiteit kunnen wij op ieder moment voor je verwerken. Bijvoorbeeld als je van 1x per week naar of onbeperkt wilt. Of van daluren naar 'gewone' uren. De wijziging wordt per eerst mogelijke datum verwerkt.

Wil je jouw abonnement downgraden? Dan kan dit alleen wanneer jouw abonnement een looptijd heeft voor onbepaalde tijd. Dus wanneer jouw contract-vast-periode is verstreken en het abonnement vervolgens is verlengd. Je kan jouw abonnement dan wijzigen met inachtneming van 1 maand wijzigingstermijn. Je ontvangt van de klantenservice een definitieve bevestiging wanneer de wijziging is verwerkt.

Ik heb een abonnement voor 6 maanden, kan ik overstappen naar 12 maanden?
Ja, dat kan. Je gaat dan wel weer een nieuwe contract-vast-periode aan en jouw werkgever zal de aanvraag opnieuw moeten beoordelen. Je kan jouw huidige abonnement opzeggen (houd rekening met de opzeggingstermijn en de contractvoorwaarden) en je opnieuw inschrijven voor een abonnement van 12 maanden via www.mijnfitnessplan.nl.
Kan ik overstappen naar een andere sportlocatie?
Dat kan. Je gaat dan een nieuwe overeenkomst aan en jouw huidige overeenkomst wordt beëindigd. Je kan jouw huidige abonnement opzeggen via 0513 63 31 11, per e-mail naar klantenservice@bfnl.nl of via het opzegformulier. Houd rekening met de opzegtermijn en met jouw contractvoorwaarden. Vervolgens kan je via www.mijnfitnessplan.nl een nieuw abonnement aanvragen. Jouw werkgever zal de aanvraag eerst opnieuw moeten beoordelen, je gaat namelijk een nieuwe contract-vast-periode aan.
Mijn bedrijfsfitnessabonnement loopt binnenkort af, moet ik mij opnieuw inschrijven?
Nee, dat is niet nodig. Jouw abonnement wordt automatisch verlengd. Na een eerste contract-vast-periode wordt jouw abonnement omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Jouw abonnement is dan tussentijds opzegbaar met één abonnementsmaand opzegtermijn. Jouw werkgever ontvangt opnieuw een factuur voor 6 of 12 maanden, afhankelijk van wat je in eerst instantie had gekozen. Zeg je tussentijds op? Dan volgt er een creditnota en wordt de verrekening met jouw salaris stopgezet. 

Opschorten

Kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten?
Ja, dat kan in bepaalde gevallen. Namelijk bij zwangerschap, ziekte, zakelijk verblijf in het buitenland of letsel waarbij je langdurig (minimaal 1 maand) niet meer in staat bent om te sporten. Opschorten wegens vakantie is niet mogelijk.

Een opschorting kan je aanvragen via het opschortingsformulier. Voeg hierbij een zwangerschapsverklaring of medische verklaring toe (bijvoorbeeld: verwijsbrief, opname afspraak, verklaring bedrijfsarts of fysiotherapeut). Je mag vertrouwelijke inhoud onleesbaar maken. 

De opschorting bij zwangerschap bedraagt 16 weken en gaat in 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum. Vergeet niet een zwangerschapsverklaring bij te voegen. Je ontvangt een bevestiging per e-mail met de nieuwe einddatum van je abonnement.

Na ontvangst van jouw opschortingsverzoek sturen wij je een bevestiging per e-mail met de periode van opschorten en vermelding van de nieuwe einddatum van je abonnement. Een opschorting kan niet met terugwerkende kracht ingaan.

Wordt mijn betaling stopgezet bij opschorting?
Nee, in de meeste gevallen loopt de betaling via jouw werkgever gewoon door totdat er 6 of 12 maanden zijn verrekend. Omdat jouw einddatum wordt opgeschoven, ben je echter eerder klaar met verrekenen en loopt jouw abonnement nog even door (gelijk aan de opschortingsperiode). Zodra jouw werkgever een nieuwe factuur van ons ontvangt, wordt de verrekening voor de opvolgende abonnementsperiode gestart. 

Werkgevers

Hoe kan ik mijn organisatie aanmelden bij Bedrijfsfitness Nederland?
Jouw organisatie kosteloos aanmelden bij Bedrijfsfitness Nederland is heel eenvoudig! Neem contact met ons op via 0513 63 31 11 of vul het contactformulier in. Samen met een van onze ervaren accountmanagers bespreek je alle mogelijkheden. 
Ik ben zzp'er, kan ik ook meedoen aan de bedrijfsfitnessregeling?
Helaas niet. Alle medewerkers die meedoen aan de bedrijfsfitnessregeling zijn in loondienst bij een aangesloten werkgever. Omdat dit voor jou niet opgaat, kan je geen gebruik maken van onze regeling. 
Wat zijn de voordelen om mijn organisatie aan te sluiten bij Bedrijfsfitness Nederland?
Er zijn heel veel voordelen aan een bedrijfsfitnessregeling. Gezonde medewerkers zorgen voor een gezond bedrijf. We hebben alle voordelen voor je opgesomd in onze factsheet en in onze animatievideo.  
Hoe zit het precies met bedrijfsfitness en de werkkostenregeling?
In de basis is alles wat je aan je medewerkers vergoedt, belast. Dat geldt ook voor bedrijfsfitness. Binnen de werkkostenregeling (WKR) kan je bedrijfsfitness aanmerken als eindheffing en je vrije ruimte hiervoor benutten. Omdat de vrije ruimte is vrijgesteld van loonheffingen, kan je op die manier bedrijfsfitness onbelast vergoeden. Maar ook als de vrije ruimte al (bijna) vol op zijn er mogelijkheden! We leggen het je graag uit op onze WKR pagina

Sportlocaties

Hoe kan ik mijn sportlocatie aanmelden bij Bedrijfsfitness Nederland?
Heel eenvoudig! Je kan jouw sportlocatie aanmelden via het aanmeldformulier. 
Welke diensten leveren jullie mijn sportschool?
We verbinden jouw sportschool met de zakelijke markt en zorgen zo voor meer leden in jouw centrum. Lees meer over onze diensten, of neem contact met ons op.
Wat zijn de voordelen van bedrijfsfitness voor mijn sportlocatie?
Er zijn veel voordelen te noemen van bedrijfsfitness voor jouw sportlocatie. Dankzij het (belasting)voordeel dat een werkgever toevoegt, groeit jouw markt met potentiële leden. Het voordeel neemt immers een belangrijke financiële drempel weg. In onze animatievideo benoemen we alle voordelen voor jouw sportschool

Contact klantenservice

Heb je een andere vraag of wil je iets doorgeven? De klantenservice van Bedrijfsfitness Nederland is bereikbaar op werkdagen van 08.30 uur tot 17.00 uur via 0513 63 31 11 of klantenservice@bfnl.nl.