Abonnement aanpassen | Bedrijfsfitness Nederland

Abonnement opzeggen, wijzigen of opschorten

Wil je je afmelden voor jouw bedrijfsfitnessabonnement of jouw huidige abonnement aanpassen? Dat kan via onderstaand formulier. Wij stemmen vervolgens de wijziging af met jouw werkgever en sportlocatie.

Jouw gegevens

Dit helpt ons om jouw abonnement sneller te vinden.

Voorwaarden

Abonnement wijzigen - Bedrijfsfitness Nederland.png

Voorwaarden voor opzeggen

Jouw bedrijfsfitnessabonnement start altijd met 6 of 12 maanden, afhankelijk van jouw keuze. Dit is een vaste abonnementsperiode waarbij tussentijdse beëindiging niet mogelijk is. 
Na afloop van deze eerste periode, wordt jouw abonnement automatisch omgezet naar een abonnement voor onbepaalde tijd, tenzij je ons hebt laten weten dat je jouw abonnement niet wilt verlengen. 

Een abonnement voor onbepaalde tijd kun je opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één abonnementsmaand. We houden bij de verwerking van jouw opzegging rekening met de door jou gewenste einddatum. Is deze datum niet haalbaar, dan hanteren we de eerst mogelijke einddatum en informeren we je hierover.

FAQ's opzeggen

Abonnement wijzigen - Bedrijfsfitness Nederland.png

Voorwaarden voor wijzigen

Je start jouw deelname aan het Nationaal Bedrijfsfitness Plan met een vaste abonnementsperiode van 6 of 12 maanden. Jouw abonnement wordt na afloop van een vaste periode automatisch verlengd voor onbepaalde tijd met een wijzigingstermijn van een maand. Tijdens een vaste abonnementsperiode zijn wijzigingen niet mogelijk. Heb je inmiddels een abonnement voor onbepaalde tijd, dan kan je een wijziging aan ons doorgeven. De wijzigingstermijn betreft een maand. 

We houden bij de verwerking van jouw opzegging rekening met de door jou gewenste einddatum. Is deze datum niet haalbaar, dan hanteren we de eerst mogelijke einddatum en informeren we je hierover.

Wil je de looptijd van jouw abonnement wijzigen, dan gaat er een nieuwe vaste abonnementsperiode in. 

FAQ's wijzigen

Abonnement wijzigen - Bedrijfsfitness Nederland.png

Voorwaarden voor opschorten

Opschorting bij zwangerschap, ziekte of blessure is mogelijk wanneer je hierdoor minimaal één maand niet kunt sporten. 

Een verzoek tot opschorting kan alleen in behandeling worden genomen als een medische verklaring is bijgevoegd (bijvoorbeeld: verwijsbrief, opname afspraak, verklaring bedrijfsarts of fysiotherapeut, zwangerschapsverklaring). Je wordt verzocht om vertrouwelijke inhoud onleesbaar te maken. Na inzage wordt jouw verklaring verwijderd.

Bij ziekte of blessure start de opschorting op de datum van ontvangst van dit formulier door Bedrijfsfitness Nederland. Bij zwangerschap is dit 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum. Een opschorting met terugwerkende kracht is niet mogelijk. 

De periode van opschorting bedraagt maximaal 6 maanden. Bij zwangerschap hanteren we standaard een periode van 16 weken.

FAQ's opschorten

Ik wil mij inschrijven voor bedrijfsfitness

Dat kan als jouw werkgever is aangesloten bij Bedrijfsfitness Nederland! Je hebt dan een toegangscode gekregen waarmee je kunt inloggen op MijnFitnessplan

Inloggen op MijnFitnessplan

Veelgestelde vragen

FAQ's inschrijven

Hoe snel wordt mijn inschrijving verwerkt?
Zodra je werkgever jouw aanvraag heeft goedgekeurd, verwerken wij jouw inschrijving dezelfde dag of de volgende dag. Wij melden je aan bij de gekozen sportlocatie. De sportlocatie neemt contact met je op of legt de pas voor je klaar. We informeren je hierover in de bevestiging die je krijgt. 

Inschrijven kan via MijnFitnessplan met de toegangscode van jouw werkgever. 

 

Krijg ik een bevestiging van mijn inschrijving?
Ja, je krijgt een bevestiging per e-mail zodra de status van jouw inschrijving verandert. Wanneer je je aanmeldt via MijnFitnessplan, dan ontvangt jouw werkgever de aanvraag in het werkgeversportaal. Zodra jouw werkgever de aanvraag goedkeurt, krijg je bericht per e-mail. Jouw aanvraag ligt op dat moment bij onze klantenservice. Zodra wij je definitief hebben aangemeld bij de sportlocatie, ontvang je nogmaals een e-mail van ons. Vanaf dat moment kan je gaan beginnen met sporten! 
Wanneer is mijn inschrijving definitief?
Jouw inschrijving is definitief wanneer je van de klantenservice een bevestiging hebt ontvangen per e-mail. Bewaar deze mail goed. Hierin staat onder andere de looptijd van jouw abonnement en wat de voorwaarden zijn voor opzeggen. 
Ik heb al een privé abonnement, wat nu?
Maak in dat geval gebruik van onze handige overstapservice. Als jouw huidige sportlocatie is aangesloten bij Bedrijfsfitness Nederland, dan kan je bij jouw inschrijving aangeven dat je al een privé abonnement hebt. Wij stemmen dan jouw overstap af met de sportlocatie, zodat overlap van abonnementen wordt voorkomen. 

FAQ's opzeggen

Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?
De opzegtermijn is 1 abonnementsmaand. De eerste abonnementsperiode is een contract-vast-periode. Je kan dan niet tussentijds opzeggen. Je mag zelf kiezen of je voor een halfjaar of voor een jaar contract-vast wilt. Wordt jouw abonnement daarna verlengd, dan wordt het abonnement omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd. Vanaf dan is jouw abonnement tussentijds opzegbaar met 1 maand opzegtermijn.
Ik ga uit dienst, wat gebeurt er met mijn abonnement?
Als je uit dienst gaat, kan jouw bedrijfsfitnessabonnement niet worden voortgezet. Je dient uitdiensttreding dan ook aan Bedrijfsfitness Nederland door te geven (via 0513 - 633 111 of via het formulier bovenaan deze pagina). Wij zetten heb abonnement vervolgens voor je stop per uitdiensttredingsdatum of per eerstvolgende mogelijkheid. Eventueel resterend abonnementsgeld wordt door jouw werkgever met je verrekend. 
Ik heb opgezegd bij mijn sportlocatie, is mijn abonnement nu beëindigd?
Nee, een opzegging dien je altijd door te geven aan Bedrijfsfitness Nederland (via 0513 - 633 111 of het klantenservice formulier). Wij informeren vervolgens jouw werkgever en jouw sportlocatie. Je ontvangt een bevestiging per e-mail met de einddatum van jouw bedrijfsfitnessabonnement. 
Ik ga verhuizen, kan ik mijn abonnement tussentijds stopzetten?
Als je een abonnement voor onbepaalde tijd hebt, dan kan jouw abonnement tussentijds worden beëindigd met 1 abonnementsmaand opzegtermijn. Zit je nog in je contract-vast-periode, dan kan je abonnement tussentijds worden beëindigd met 1 abonnementsmaand opzegtermijn als je meer dan 15 km. verderop gaat wonen. Je kan gebruikmaken van het formulier bovenaan deze pagina. Stuur hierbij ook een bewijs van het nieuwe woonadres mee. Je krijgt een bevestiging per e-mail met de einddatum van jouw abonnement.  

FAQ's wijzigen

Kan ik mijn abonnement wijzigen van 1x per week naar onbeperkt?
Een upgrade van intensiteit kunnen wij op ieder moment voor je verwerken. Bijvoorbeeld als je van 1x per week naar of onbeperkt wilt. Of van daluren naar 'gewone' uren. De wijzigingstermijn is 1 abonnementsmaand.

Wil je jouw abonnement downgraden? Dan kan dit alleen wanneer jouw abonnement een looptijd heeft voor onbepaalde tijd. Dus wanneer jouw contract-vast-periode is verstreken en het abonnement vervolgens is verlengd. Jouw abonnement is dan opzegbaar of wijzigbaar met inachtneming van 1 maand wijzigingstermijn.

Om jouw gewenste wijziging door te geven gebruik je het formulier bovenaan deze pagina. Je ontvangt van de klantenservice een definitieve bevestiging wanneer de wijziging is verwerkt.

Ik heb een abonnement voor 6 maanden, kan ik overstappen naar 12 maanden?
Ja, dat kan. Je gaat dan wel weer een nieuwe contract-vast-periode aan en jouw werkgever zal de aanvraag opnieuw moeten beoordelen. Je kan jouw huidige abonnement opzeggen middels het formulier bovenaan deze pagina (houd rekening met de opzeggingstermijn en de contractvoorwaarden) en je opnieuw inschrijven voor een abonnement van 12 maanden via MijnFitnessplan.
Kan ik overstappen naar een andere sportlocatie?
Dat kan. Feitelijk ga je dan een nieuwe overeenkomst aan en wordt jouw huidige overeenkomst beëindigd. Je kan jouw huidige abonnement opzeggen via 0513 - 633 111 of het formulier bovenaan deze pagina. Houd rekening met de opzegtermijn en met jouw contractvoorwaarden. Vervolgens kan je via de MijnFitnessplan pagina van jouw werkgever een nieuw abonnement aanvragen. Jouw werkgever zal de aanvraag eerst opnieuw moeten beoordelen, je gaat namelijk een nieuwe contract-vast-periode aan.

FAQ's opschorten

Kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten?
Ja, dat kan in bepaalde gevallen. Namelijk bij zwangerschap, ziekte of letsel waarbij je langdurig (minimaal 1 maand) niet meer in staat bent om te sporten.

Opschorting (tijdelijk stopzetten)
Een opschorting kan je aanvragen middels het formulier bovenaan deze pagina. Voeg hierbij een zwangerschapsverklaring of medische verklaring toe (bijvoorbeeld: verwijsbrief, opname afspraak, verklaring bedrijfsarts of fysiotherapeut). Je mag vertrouwelijke inhoud onleesbaar maken. 

Na ontvangst sturen wij je een bevestiging per e-mail met de periode van opschorten en vermelding van de nieuwe einddatum van je abonnement. Een opschorting kan niet met terugwerkende kracht ingaan.

Zwangerschap
De opschorting bij zwangerschap bedraagt 16 weken en gaat in 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum. Vergeet niet een zwangerschapsverklaring bij te voegen. Je ontvangt een bevestiging per e-mail met de nieuwe einddatum van je abonnement.

Vakantie of buitenland  
Opschorten wegens vakantie is niet mogelijk.
Opschorten wegens werk in het buitenland is mogelijk indien jouw werkgever dit aan ons doorgeeft. 

Wordt mijn betaling stopgezet bij opschorting?
Nee, in de meeste gevallen loopt de betaling via jouw werkgever gewoon door totdat er 6 of 12 maanden zijn verrekend. Omdat jouw einddatum wordt opgeschoven, ben je echter eerder klaar met verrekenen en loopt jouw abonnement nog even door (gelijk aan de opschortingsperiode). Zodra jouw werkgever een nieuwe factuur van ons ontvangt, wordt de verrekening voor de opvolgende abonnementsperiode gestart.