Corona: zat van het thuis trainen? | Bedrijfsfitness Nederland

Nieuws

Corona en thuis trainen: komen de muren op je af?

Een work-out in je huiskamer kan op den duur gaan vervelen, hoe enthousiast je instructeur ook is. Toe aan variatie? Ook eens naar buiten? Wij kunnen dit ons heel goed voorstellen. In dit artikel geven we je tips en inspiratie hoe jij buiten lekker kan trainen, mits je in de gelegenheid bent om minimaal 1,5 meter afstand te bewaren tot je medemens.

Pauze wandelen

In de pauze kan je er natuurlijk voor kiezen om verder te gaan met de spannende serie waar je middenin zit. Of lekker genieten van de zon in je tuin... Wij roepen je op om in beweging te blijven. Kom van je stoel af en geniet van het weer, al wandelend! Probeer eens wat verschillende routes, je zal ongetwijfeld nieuwe dingen zien.

Behalve dat wandelen goed is voor je fysieke gesteldheid, waait er ook een frisse wind door je hoofd: goed voor de mindset. Je laadt er mentaal van op en er ontstaat weer ruimte voor nieuwe ideeën. Het verlaagt het stressniveau, hart en longen zijn erbij gebaat en het is goed voor je humeur.

Corona: buiten trainen

jouw work-outs buiten

Woon jij in een rustige omgeving? Ideaal! Je hebt vast wel een stoep, straat of grasveld in de buurt die je kan gebruiken om je work-outs uit te voeren. Woon jij in een drukke stad? Zoek dan eerst een rustige plek op waar je de vrijheid ervaart om lekker ongestoord te bewegen. Bepaal je doel en stel een schema voor jezelf op zodat je doelgericht te werk gaat. Ga je voor een full-body work-out of wissel je iedere dag bepaalde spiergroepen af?

We hebben een aantal leuke oefeningen voor je die je prima buiten kan doen: walking lunges, jumping jacks, kikkersprongen, burpees, tricep dips, push-ups, squat jumps en knieheffen. Daag jezelf uit! Train jij liever op muziek? Vergeet je playlist niet.

Playground - BFNL

Outdoor gym

Al regelmatig waren we er langsgelopen tijdens onze lunchwandeling, maar nog nooit hadden we de playground betreden. Tijd voor verandering! De outdoor gym bleek een hele goede oplossing om tóch even te sporten in de pauze. Sommige collega's hebben de smaak ondertussen al goed te pakken. Het is misschien even wennen, maar je ontdekt steeds meer mogelijke trainingen die je op zo'n outdoor gym kan doen. 

De outdoor gym waar wij ons uitleefden heeft pull up bars, een parallel bar, een monkey bar, pole bars en parcour obstacles zoals muurtjes en blokken. Als je bekend bent met survivaltechnieken of obstacle runs dan kan je ongetwijfeld je lol wel op. Je traint met eigen lichaamsgewicht. Zijn sommige oefeningen nog te zwaar? Vaak zijn er ook lagere stangen. Door onder de stang te hangen met je benen aan de grond en jezelf omhoog te trekken kan je heel goed de pull up leren. Dat geldt ook voor chin ups en push-ups.

Hardlopen

Corona en thuis trainen: zat van het binnen trainen?

Komen de muren op je af en kan jij wel even stoom afblazen? Hardlopen is perfect om je hoofd leeg te maken en werkt dan ook stressverlagend. Als je hardloopt, vergroot je de capaciteit van je lichaam om zuurstof te vervoeren. Dat betekent dat er meer zuurstof naar je spieren gaat. Ook verbetert je bloedsomloop en is het goed voor je hart. Maar dat is niet het enige. Het blijkt namelijk ook dat hardlopen ook geestelijke gezondheidsvoordelen heeft. Het vermindert bijvoorbeeld depressieve klachten, stress en het zou zelfs je geheugen verbeteren en geestelijke achteruitgang tegengaan. Tot slot is het ook een goede manier om calorieën te verbranden als je wat kilo’s kwijt wilt raken! Het is bij hardlopen erg belangrijk om een goede warming-up te doen om blessures te voorkomen. 

Tip: Wist je dat je door krachttraining te combineren met hardlopen, je jouw prestaties kan vergroten? Meer tips lees je hier!

Geïnspireerd blijven?

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van acties, oefeningen en nieuws.

We wijzen je op onze privacyverklaring.

  • Gepubliceerd op: 08 april 2020