FAQ Corona | Bedrijfsfitness Nederland

FAQ Corona

Met ingang van 16 maart 2020 zijn alle sportscholen in Nederland gesloten om verspreiding van het coronavirus in te perken. Deze overheidsmaatregel is voorlopig van kracht t/m 28 april 2020. Wij begrijpen dat je vragen hebt. Wat betekent dit voor jou?

Werknemers

Wat gebeurt er met mijn abonnement?
Omdat je nu geen gebruik kan maken van de faciliteiten van je sportschool wordt jouw abonnement tijdelijk gepauzeerd. In ieder geval van 16 maart t/m 28 april 2020. De pauze periode wordt aan jouw huidige abonnementsperiode geplakt.
Hoe kan ik mijn sportlocatie steunen in deze periode?
Wat fijn dat jij je sportlocatie wilt steunen. We hebben hiervoor een supportactie gestart. Door in zijn geheel of gedeeltelijk af te zien van de pauzering die wij je bieden, kan jij je sportlocatie helpen. Je hebt twee mogelijkheden:

Optie 1: Intrekken van de volledige pauzering (periode van 16 maart t/m 28 april 2020)
Optie 2: Afzien van de extra pauzering (periode van 7 april t/m 28 april 2020)

Met jouw steun loopt je abonnement (gedeeltelijk) door zodat je abonnement eerder verlengd wordt en de sportschool dus ook eerder weer inkomsten ontvangt. Wij betalen de abonnementen altijd vooruit aan de sportlocatie.

Laat ons uiterlijk 7 april weten hoe jij je sportlocatie wilt steunen.

Ik wil mijn sportlocatie graag steunen

Wat gebeurt er met mijn abonnement als de sluiting langer duurt?
Wanneer er meer bekend is over de overheidsmaatregelen na 28 april zal je weer bericht van ons ontvangen. We hopen dat het coronavirus tegen die tijd is ingeperkt en je weer lekker kan sporten bij je sportschool.
De abonnementen zijn gepauzeerd, waarom incasseren jullie nog?
Wanneer je al een factuur hebt ontvangen, wordt de incasso uitgevoerd zoals aangegeven op de factuur. Boek deze niet terug. Dit geldt ook wanneer je in termijnen betaalt. Wanneer je gebruik maakt van de pauzering die wij je bieden, krijgt jouw abonnement een restperiode. Er worden voorlopig geen nieuwe abonnementsperiodes gefactureerd. Je betaalt dus nooit te veel voor je abonnement. Je bent als het ware eerder klaar met verrekenen, terwijl jouw abonnement nog even doorloopt.
Krijg ik mijn abonnementsgeld terug nu de sportscholen gesloten zijn?
We pauzeren het abonnement. De lopende abonnementsperiode eindigt daardoor later. Hiermee heb je volledige compensatie. We geven dan ook geen geld terug.
Klopt het dat mijn werkgever nog abonnementsgeld met mijn salaris verrekent?
Ja, dat kan kloppen. Je hebt bij de start van je sportabonnement gekozen voor een abonnement van 6 of 12 maanden. Je abonnementsprijs is hiervan afhankelijk. Veel werkgevers hebben de maandelijkse verrekening al voor 6 of 12 maanden ingeboekt in je salaris. De periode dat je nu niet kan sporten en je abonnement is gepauzeerd, heb je aan het einde nog tegoed. Voor deze restperiode betaal je niet. Je bent als het ware eerder klaar met verrekenen, terwijl jouw abonnement nog even doorloopt.
Kan ik me (alvast) aanmelden voor een bedrijfsfitnessabonnement?
Je aanmelding is welkom! We zorgen dat je abonnement geactiveerd wordt zodra de sportscholen weer open gaan.
Ik heb alvast een aanvraag gedaan voor een bedrijfsfitnessabonnement. Gaan jullie al incasseren?
Ja, wij starten wel alvast met incasseren. De sportschool krijgt ook alvast vooruit betaalt. Omdat jouw abonnement voor een bepaalde periode gepauzeerd wordt, krijg je een restperiode achter jouw abonnement. Je hebt dan als het ware nog een deel van je abonnement tegoed, die je al wel betaald hebt. Voor de restperiode betaal je uiteraard niet.  
Ik heb mijn abonnement opgezegd bij jullie. Waarom pauzeren jullie mijn abonnement nu?
Jouw abonnement heeft nog een looptijd na 16 maart. Je krijgt door de pauzering de mogelijkheid om de restduur van je abonnement nog te gebruiken op het moment dat de sportscholen weer open gaan. De einddatum van je abonnement schuift op met de periode van pauzering.
Wat kan ik doen om in beweging te blijven?
Veel sportscholen bieden een online trainingsmogelijkheid of een trainingsapp aan. Kijk of jouw sportschool dit ook biedt om fit te blijven.

Sportlocaties

Hoe gaan jullie om met bedrijfsfitnessabonnementen nu de sportscholen gesloten zijn?
De abonnementen van bedrijfsfitnessleden zijn tijdelijk gepauzeerd van 16 maart t/m 28 april 2020. Met deze compensatie willen we leden tegemoet komen en voorkomen dat ze hun abonnement opzeggen omdat ze geen gebruik kunnen maken van jouw sportschool –en faciliteiten.

Bedrijfsfitnessleden bieden we de mogelijkheid om jouw sportlocatie te steunen in deze roerige periode. Sporters kunnen aangeven of zij gedeeltelijk of volledig af willen zien van de pauzering die wij ze bieden. Verwijs je sporters naar onze supportpagina, waar ze hun keuze kenbaar kunnen maken. Bij voorkeur vóór 7 april, dan gaan we de eerste reacties administratief verwerken.
Wat als de overheidsmaatregelen langer duren?
Wij houden de berichtgeving van de overheid nauwlettend in de gaten en anticiperen hierop. Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn, hoor je van ons.
Wat houdt pauzering in?
Op dit moment kan een bedrijfsfitnesslid geen gebruik maken van jouw sportlocatie –en faciliteiten. We hebben daarom besloten dat wij deze leden compenseren middels een pauzering. De periode waarin de sportschool gesloten is wegens overheidsmaatregelen tegen corona noemen wij de periode van pauzering. De duur van deze pauzering wordt als tegoed aan de huidige abonnementsperiode geplakt. Zo willen we het voorkomen dat sporters in deze roerige periode hun abonnement bij jouw sportlocatie opzeggen.

Hoe kunnen leden kenbaar maken dat ze mijn sportlocatie willen steunen?
We begrijpen dat je alle steun kan gebruiken in deze onzekere periode. We hebben daarom een supportactie opgezet. Jouw bedrijfsfitnessleden kunnen in zijn geheel of gedeeltelijk afzien van de pauzering die we bieden. Er zijn twee opties:

Optie 1: Intrekken van de volledige pauzering (periode van 16 maart t/m 28 april 2020)
Optie 2: Afzien van de extra pauzering (periode van 7 april t/m 28 april 2020)

Verwijs je sporters naar onze supportpagina waar ze hun keuze kenbaar kunnen maken. Bij voorkeur vóór 7 april, dan gaan we de eerste reacties administratief verwerken.

 

Als sportlocatie ga ik voor mijn particuliere leden anders om met compensatie. Wat nu?
In de particuliere markt wordt pauzering al breed toegepast. Deze lijn hanteren wij ook voor alle bedrijfsfitnessabonnementen bij onze 3000 samenwerkende sportscholen.

Na de vele positieve reacties van BFNL-leden op onze communicatie, waarin zij al vaak aangaven hun bedrijfsfitnessabonnement niet te hoeven pauzeren, hebben we een supportactie opgezet. We vragen met deze actie alle BFNL-leden of zij hun sportschool willen steunen door van (extra) pauzering af te zien. Wanneer zij dit willen, bijvoorbeeld omdat er door jullie (online) alternatieven worden aangeboden of uit solidariteit, dan hebben ze de keuze uit 2 opties.

Optie 1: Intrekken van de volledige pauzering (periode 16 maart t/m 28 april 2020)
Optie 2: Afzien van de extra pauzering (periode 7 april t/m 28 april 2020)

Meer over onze supportactie lees je hier. Verwijs je sporters naar onze supportpagina waar ze hun keuze kenbaar kunnen maken. Bij voorkeur vóór 7 april, dan gaan we de eerste reacties administratief verwerken.

Wat gebeurt er met betalingen?
Betalingen lopen in de pas met abonnementsperioden. De pauzering in abonnementen zorgt voor opschuiven van de abonnementsperiodes. Deze komen daardoor later beschikbaar om te declareren. Na declaratie betalen we ze zo snel als je van ons gewend bent.
Hoe behouden jullie leden?
Door leden gerust te stellen dat hun abonnement gepauzeerd wordt en door hen goed te informeren.
Hoe trekken jullie nieuwe leden aan?
Wij zijn bezig een actie te ontwikkelen die we kunnen lanceren als de sportscholen weer open gaan. Sowieso volgt onze Bedrijfsfitness Startweken campagne later dit jaar.

Werkgevers

Mijn werknemer wil zijn abonnement liever niet pauzeren, en nu?
We hebben veel positieve reacties ontvangen van BFNL-leden. Sommige sporters geven aan dat hun bedrijfsfitnessabonnement niet gepauzeerd hoeft te worden. Uit solidariteit of vanwege de verschillende (online) alternatieven die een sportlocatie hen biedt. We hebben daarom een supportactie opgezet. We vragen met deze actie alle BFNL-leden of zij hun sportschool willen steunen door van (extra) pauzering af te zien. Wanneer zij dit willen, dan hebben ze de keuze uit 2 opties.

- Intrekken van de volledige pauzering (periode 16 maart t/m 28 april 2020)
- Afzien van de extra pauzering (periode 7 april t/m 28 april 2020)

Meer over onze supportactie lees je hier. Verwijs je bedrijfsfitnessleden naar onze supportpagina, waar ze hun keuze kenbaar kunnen maken. Bij voorkeur vóór 7 april, dan gaan we de eerste reacties administratief verwerken.

Ik verreken het abonnement met het brutoloon van mijn medewerker. Wat moet ik doen?
Door de pauzering worden de huidige abonnementsperiodes langer. Je hoeft niks te wijzigen in de afspraken met je medewerkers over eventuele verrekening.  We adviseren je onze factuur te volgen. De verlenging van het abonnement zal pas later volgen, na de pauzering. Door de pauzering heeft de medewerker aan het einde van zijn abonnement nog een restperiode over waarin hij wel kan sporten, maar er niet meer verrekend wordt.  Als de verleningsfactuur komt, start je de verrekening voor de nieuwe abonnementsperiode weer op.
Ik heb nog een factuur aan Bedrijfsfitness Nederland open staan. Moet ik die wel betalen?
Ja. We hebben facturen gestuurd voor abonnementsperiodes die we al administratief verwerkt hebben. Daarop verwachten we gewoon de betaling. Door de pauzering verwerken we nu geen nieuwe verlengingen.
Moet ik zelf nog iets doen?
Nee, je hoeft niets te doen. Wij verzorgen de pauzering. Verreken je het abonnement met het brutoloon van de medewerker, dan gaan we er vanuit dat je de factuur volgt. Je kunt deze periode onveranderd afmaken. De nieuwe abonnementsperiode start later en in de tussentijd is er tijdelijk geen verrekening.
Kunnen medewerkers zich nog wel aanmelden?
Uiteraard zijn nieuwe bedrijfsfitnessdeelnemers nog steeds van harte welkom. De aanmeldingen worden door ons verwerkt en de pauzering wordt ook direct toegepast. Je kunt de aanvraag op dezelfde manier beoordelen als je altijd doet.
Krijg ik nog extra berichten over de mutaties?
Nee, je hoeft niks te wijzigen in de afspraken met je medewerkers over eventuele verrekening.  We adviseren je onze factuur te volgen. De verlenging van het abonnement zal pas later volgen, na de pauzering. Door de pauzering heeft de medewerker aan het einde van zijn abonnement nog een restperiode over waarin hij wel kan sporten, maar er niet meer verrekend wordt.  Als de verlengingsfactuur komt, start je de verrekening voor de nieuwe abonnementsperiode weer op.
Kan ik de aangepaste periode al zien in MijnBFNL?
Op dit moment nog niet. Na 7 april kan je de aangepaste abonnementsperiodes inzien.
Ik doe een bijdrage en wil niet betalen voor de periode dat medewerkers niet kunnen sporten.
Dat is geregeld. De hele periode dat de sportlocaties gesloten zijn wordt als tegoed aan het einde van de lopende periode geplakt.

Klantenservice

Heb je een andere vraag of wil je iets doorgeven? Bekijk onze algemene FAQ pagina. De klantenservice van Bedrijfsfitness Nederland is bereikbaar op werkdagen van 08.30 uur tot 17.00 uur via 0513 63 31 11 of klantenservice@bfnl.nl.

Opm: het is momenteel erg druk bij onze klantenservice i.v.m. vragen over corona en de maatregelen die daaruit volgen. Het kan daarom zo zijn dat alle lijnen bezet zijn of je wat langer op een mailtje van ons moet wachten. We doen ons best om je zo snel mogelijk te helpen!

FAQ pagina