FAQ Corona | Bedrijfsfitness Nederland

FAQ's Corona

Heb jij een bedrijfsfitnessabonnement, of ben je als werkgever of sportschool bij ons aangesloten? Wellicht vind je het antwoord op jouw vragen rondom corona en de lockdown op deze pagina. 

Werknemers

Ik kan niet in de sportschool trainen. Wat nu?
Wist je dat veel sportscholen online lessen aanbieden? Informeer bij jouw sportschool naar hun online trainingsmogelijkheden. Sporten wanneer jou het uitkomt. Gemakkelijk thuis te volgen via TV, tablet, computer of fijn buiten via jouw telefoon. Zo kun je aan je conditie blijven werken.
Ik wil graag blijven trainen. Wat nu?
Goed dat je wilt blijven trainen, keep up the good work! Het is nu zeker belangrijk om in conditie te zijn en te blijven.

Maak vooral gebruik van de (online) mogelijkheden die jouw sportschool je op afstand biedt. Denk aan work-out video’s en een motiverende nieuwsbrief met speciale tips voor jou. Wellicht word je gecoacht op afstand en biedt je sportschool zelfs online live lessen!

Naast online training is het uiteraard heel goed om buiten een rondje te gaan (hard)lopen of te fietsen.

Wat gebeurt er met mijn abonnement nu de sportscholen tijdelijk gesloten zijn?
Jouw bedrijfsfitnessabonnement blijft actief, zodat je gebruik kunt maken van de online trainingsmogelijkheden van jouw sportschool. Het bijkomende voordeel van een actief abonnement is dat je daarmee jouw sportschool steunt in deze voor hen ook moeilijke periode.
Ik wil mijn sportschool steunen in deze moeilijke periode, kan dat?
Wat fijn dat je jouw sportschool wilt steunen! Zij hebben dit heel hard nodig nu. Door jouw abonnement geactiveerd te houden, ontvangt de sportschool inkomsten. Hier hoef je niks voor te doen.
Ik wil niet gebruik maken van online lessen en ik kan of wil de sportschool niet steunen. Wat zijn mijn mogelijkheden?
Via de mailing die we jou gestuurd hebben, kun je tijdcompensatie aanvragen. De tijdcompensatie wordt toegevoegd als extra sportperiode achter jouw abonnement’
Ik kies voor compensatie, wat gebeurt er met de verrekening?
Wanneer jij kiest voor compensatie worden de gemiste weken na de lockdown als extra looptijd aan je BFNL abonnement geplakt, zodat je deze periode later in kan halen bij jouw sportschool. Zodra de extra looptijd ingaat, stopt de verrekening met jouw salaris. De betaling loopt nu eerst gewoon door.

Sportlocaties

Wat gaat er gebeuren met de BFNL abonnementen?
We zien dat veel partners met hun team keihard werken om leden ook vanuit huis te laten sporten. Waarschijnlijk jij ook, super! We benadrukken richting BFNL leden alle online mogelijkheden én het belang om hun sportlocatie te steunen. Uitgangspunt is daarom dat de BFNL abonnementen doorlopen.
Ik bied online training aan. Kunnen BFNL deelnemers hiervan gebruik maken?
Fijn dat je online training aanbiedt! BFNL abonnementen lopen door. Met een actief abonnement kan de BFNL deelnemer gebruik maken van online training.
Kunnen BFNL leden hun abonnement stopzetten?
Omdat deze lockdown iedereen op een andere manier treft, zijn we ons ook bewust dat er BFNL leden zijn die niet thuis kunnen trainen of niet kunnen steunen. Om ervoor te zorgen dat zij straks wél bij jou verder sporten, is er voor hen de mogelijkheid voor tijdcompensatie. Zo kunnen deze leden de lockdown periode later inhalen.
Wat houdt tijdcompensatie in?
Tijdcompensatie houdt in dat een BFNL deelnemer een periode in kan halen. De tijdcompensatie kan zijn voor de volledige 5 weken dat de sportscholen gesloten zijn of korter. De in te halen periode wordt toegevoegd aan de looptijd van het abonnement.
Ik bied een andere compensatie aan dan jullie. Kunnen jullie dit overnemen?
Nee dit is niet mogelijk. Omdat BFNL abonnementen door ons worden beheerd, kan een BFNL deelnemer alleen gebruik maken van de tijdcompensatie. Als je een leuke actie hebt voor leden die hun abonnement door hebben laten lopen, dan mag je dat uiteraard ook aan BFNL deelnemers aanbieden.
Ik bied geen compensatie aan mijn leden. Kunnen jullie BFNL abonnementen door laten lopen?
Het uitgangspunt is dat abonnementen doorlopen. Omdat deze lockdown iedereen op een andere manier treft, zijn we ons ook bewust dat er BFNL leden zijn die niet thuis kunnen trainen of niet kunnen steunen. Zij kunnen gebruik maken van tijdcompensatie.
Hoe weet ik hoe de BFNL abonnementen lopen?
Vanaf 29 december zullen wij wekelijks eventuele tijdcompensaties inzichtelijk maken in MijnBFNL. Gelijk na de lockdown zullen we tijdcompensaties doorvoeren op looptijden van abonnementen. Dit kun je vanaf 20 januari in MijnBFNL terugzien.
Hoe lopen de betalingen?
Onze betalingen in deze periode van lockdown lopen door, op basis van vooruitbetaling per kwartaal. Indien een lid tijdcompensatie heeft aangevraagd, wordt dit na afloop van de lockdown verwerkt.

Werkgevers

Wat moet ik nu doen als werkgever?
Blijf natuurlijk inzetten op het in beweging houden van je medewerkers! Om die boodschap extra kracht bij te zetten, introduceren wij een uitbreiding van ons sportnetwerk met online fitness aanbieders. Medewerkers die dat willen, kunnen dan ook via bedrijfsfitness thuis sporten.

Aan de lopende bedrijfsfitnessabonnementen hoef jij nu niks te doen. Wij hebben je medewerkers geïnformeerd. Hieronder lees je meer over de verrekening.

Wat gebeurt er met de bedrijfsfitnessabonnementen van mijn medewerkers?
De medewerker krijgt de keuze: door laten lopen of compensatie krijgen. Als iemand compensatie aanvraagt, dan komt deze als extra looptijd bij het abonnement. Dit verwerken we zodra sportlocaties weer open mogen.
Wat moet ik doen met de verrekening?
Zolang je de facturen volgt voor de verrekening hoef je niks te doen. Wij hebben je medewerkers geïnformeerd. De verrekening eindigt op het originele moment. Bij collega’s die compensatie aangevraagd hebben, komt er dan een periode zonder verrekening. Daarna start aan de hand van een verlengingsfactuur automatisch een nieuwe periode en een nieuwe verrekening.

Volg je niet de facturen voor de verrekening of heb je hulp nodig, neem contact op met je accountmanager!

Ik verreken doorlopend (zonder einddatum), wat moet ik nu doen?
Neem contact op met je accountmanager. Wij helpen je dan om deze periode goed te verwerken.
Kan ik in MijnBFNL zien wie er compensatie heeft aangevraagd?
Iedere week gaan we de compensatieaanvragen verwerken. Vanaf dan is dit ook in MijnBFNL te zien.
Ik heb nog een factuur van Bedrijfsfitness Nederland open staan. Moet ik die wel betalen?
Ja. We sturen facturen voor abonnementsperiodes die zijn opgestart en administratief verwerkt. Daarop verwachten we ook gewoon de betaling. De aangevraagde compensatie wordt zodra de sportlocaties weer open gaan aan de looptijd toegevoegd. Daardoor komt dan de volgende verlenging vanzelf later.
Kunnen medewerkers zich nog wel aanmelden?
Uiteraard zijn nieuwe bedrijfsfitnessdeelnemers ook nu van harte welkom. Nieuwe aanmeldingen worden door ons verwerkt. Hierbij houden we rekening met de sluiting en de wensen van je medewerker. Je kunt de aanvraag op dezelfde manier beoordelen als je altijd doet.
Krijg ik berichten over een compensatieaanvraag?
Nee, je krijg geen apart bericht van ons hierover. Het wordt zichtbaar in MijnBFNL. Je hoeft nu ook niks te wijzigen aan de verrekening.

 

Klantenservice

Heb je een andere vraag of wil je iets doorgeven? Bekijk onze algemene FAQ pagina. De klantenservice van Bedrijfsfitness Nederland is bereikbaar op werkdagen van 08.30 uur tot 17.00 uur via 0513 63 31 11 of klantenservice@bfnl.nl.

FAQ pagina