FAQ Corona | Bedrijfsfitness Nederland

FAQ's Corona

Heb jij een bedrijfsfitnessabonnement, of ben je als werkgever of sportschool bij ons aangesloten? Op deze pagina vind je het antwoord op de veelgestelde vragen rondom corona en heropening van de sportscholen.

Werknemers

Het tijdstip dat ik wil reserveren is vol. Wat zijn de mogelijkheden?
Informeer bij jouw sportschool naar de tijdstippen dat er voldoende plek beschikbaar is. Vooruit reserveren voor een populair tijdstip is vaak ook mogelijk.
Ik heb tijdcompensatie aangevraagd. Hoe wordt die verwerkt?
De periode vanaf de start van de tijdcompensatie t/m 18 mei is als extra sportperiode aan jouw huidige abonnement toegevoegd. In MijnBFNL kun je de nieuwe vervaldatum van jouw abonnement bekijken.
Ik heb tijdcompensatie aangevraagd, maar mijn werkgever heeft toch het abonnementsgeld ingehouden op mijn salaris. Hoe kan dat?
Het is goed mogelijk dat de verrekening met jouw salaris door is gegaan. Jouw werkgever zal met verrekenen stoppen zodra de oorspronkelijke abonnementsperiode verlopen is. Doordat we extra tijd aan jouw abonnement hebben toegevoegd, kun je in deze periode sporten zonder dat er ingehouden wordt op jouw salaris. Zodra de volgende abonnementsperiode ingaat, start de verrekening weer.
Ik heb geen tijdcompensatie aangevraagd. Kan ik deze alsnog krijgen?
Het is niet mogelijk om de tijdcompensatie alsnog toe te voegen aan jouw abonnement. Gedurende de afgelopen periode heeft jouw sportschool geld ontvangen voor jouw abonnement. Sportscholen boden namelijk veel alternatieven voor binnensport aan in de vorm van online lessen en buitensporttraining waar je gebruik van kon maken.

Sportlocaties

Hoe werkt de tijdcompensatie?
Wanneer een BFNL lid bij ons tijdcompensatie heeft aangevraagd, zal er een bepaalde periode aan zijn abonnement toegevoegd worden. De aangevraagde periode verschilt per deelnemer en is maximaal 5 maanden (volledige periode van lockdown).
Hoe kan ik zien welke abonnementen wel of niet een tijdcompensatie hebben gehad?
Je kunt dit zien in MijnBFNL. Je ziet daar ook de (nieuwe) vervaldata van de abonnementen. Wil je deze graag overnemen in jouw administratie?
Hoe gaat het met de betalingen?
In MijnBFNL kun je per abonnement zien wat de vervaldata van de betalingen zijn.

Werkgevers

Wat gebeurt er met de bedrijfsfitnessabonnementen van mijn medewerkers?
De medewerkers hebben de afgelopen periode de keuze gehad: door laten lopen of compensatie krijgen. Alle sporters die compensatie hebben aangevraagd, krijgen deze als extra looptijd toegevoegd aan het abonnement. Wij hebben de sporters hierover geïnformeerd.
Wat moet ik doen met de verrekening?
Zolang je de facturen volgt voor de verrekening hoef je niks te doen. Wij hebben de medewerkers geïnformeerd. De verrekening eindigt op het originele moment. Bij collega’s die compensatie aangevraagd hebben, komt er dan een periode zonder verrekening. Daarna start aan de hand van een verlengingsfactuur automatisch een nieuwe periode en een nieuwe verrekening.

Volg je niet de facturen voor de verrekening of heb je hulp nodig, neem contact op met je accountmanager.

Ik verreken doorlopend (zonder einddatum), wat moet ik nu doen?
Neem contact op met je accountmanager. Wij helpen je dan om deze periode goed te verwerken.
Kan ik in MijnBFNL zien wie er compensatie heeft aangevraagd?
Ja, de toegevoegde tijdscompensatie is inderdaad zichtbaar in MijnBFNL.

Klantenservice

Heb je een andere vraag of wil je iets doorgeven? Bekijk onze algemene FAQ pagina. De klantenservice van Bedrijfsfitness Nederland is bereikbaar op werkdagen van 08.30 uur tot 17.00 uur via 0513 63 31 11 of klantenservice@bfnl.nl.

FAQ pagina